For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!


Sosiale medier og innholdsmarkedsføring

Kvinne underviser to personer foran en dataskjerm i et moderne kontor.
Utdanningsnivå:
Kurs
Oppstart:
Start når du vil
Studietilgang:
3 måneder
Innsendinger:
1 stk
Pris:
kr 6 500,-
Utdanningsnivå:
Kurs
Oppstart:
Start når du vil
Innsendinger:
1 stk
Studietilgang:
3 måneder
Pris:
kr 6 500,-

Kunne du tenke deg en karriere der kommunikasjon via sosiale medier står i fokus? Dette kurset gir deg kunnskaper og ferdigheter som er svært ettertraktet i det nye arbeidslivet.

Hva går kurset ut på? 

Sosiale medier (SoMe) er et av de viktigste verktøyene i virkemiddelapparatet til moderne markedsførere. I dagens mediehverdag forventes det at markedsføring er digital og at digital markedsføring er sosial. Selv om de fleste bedrifter og organisasjoner i dag erkjenner viktigheten av å beherske sosiale medier, er det fremdeles stor mangel på kunnskaper om hvordan de nye mediene fungerer og ferdigheter til å utnytte dem i markedsføringssammenheng. I dette kurset vil du lære hva SoMe og innholdsmarkedsføring går ut på, og du vil få en grundig innføring i hvordan markedsførere og innholdsprodusenter jobber for å utvikle ulike typer innhold til ulike typer SoMe-plattformer. 

Dette får du: 

  • Introduksjon til noen av de viktigste SoMe-plattformene og opplæring i hvordan de kan brukes i markedsføringssammenheng. 
  • Grundig innføring i strategisk planlegging og organisering av markedsføring på sosiale medier 
  • Gjennomgang av reklame på sosiale medier og måling av resultater 
  • Introduksjon til innholdsmarkedsføring og opplæring i innholdsproduksjon i ulike format 
  • Praktisk rettet studium med fokus på å kunne praktisere digital markedsføring fra første dag i en bedrift 

Videre studiemuligheter etter endt kurs:

Følgende nettkurs hos NKI Nettstudier kan kombineres eller bygges på med Sosiale medier og innholdsmarkedsføring: 

  • Innføring i digital markedsføringgjør deg kjent med de mest sentrale begrepene og verktøyene som brukes i digital markedsføring, og lærer deg å mestre noen av de viktigste oppgavene en digital markedsfører vil treffe på i sitt arbeid. 
  • Google - digital markedsføring gir deg inngående kjennskap til hvordan Google kan hjelpe deg med å nå dine digitale markedsføringsmål. 
  • SoMe - digital markedsføring dekker alt du trenger for å få mest mulig ut av dine markedsaktiviteter på noen av de viktigste SoMe-plattformene. 
  • Webutvikling - digital markedsføring lærer deg hvordan du raskt og enkelt kan etablere en attraktiv og synlig tilstedeværelse på nettet. 

Kurset har som formål å lære deg hva markedsføring på sosiale medier og innholdsmarkedsføring går ut på. Du vil få en grundig innføring i hvordan markedsførere og innholdsprodusenter jobber for å utvikle ulike typer innhold til ulike typer SoMe-plattformer. 

Studietimer:
125

Dette studiet tilbys som nettstudium med fleksibel oppstart. Studietiden er beregnet som deltid, slik at du kan studere ved siden av jobb. Du kan begynne studiene når du vil, og du gjennomfører i eget tempo innenfor den studietiden du har tilgjengelig. 

I nettskolen finner du pensum, aktuelle lenker, forskjellige læringsaktiviteter, innleveringsoppgaver og arbeidskrav. Vi tilbyr et variert interaktivt innhold som bidrar til læring og refleksjon. I alle kurs er det tilknyttet en faglærer og en rådgiver som kan svare på faglige og praktiske spørsmål du måtte ha i studietiden. Innleveringsoppgaver og arbeidskrav leverer du i nettskolen, og du vil fra læreren få faglig tilbakemelding, veiledning og råd i læringsprosessen. 

Studentene skal etter endt utdanning være i stand til å bidra i den digitale markedsføringen og innholdsproduksjonen til en bedrift eller en organisasjon. 

Avhengig av tidligere erfaring og øvrig utdannelse, vil studenten kunne ta et mer eller mindre selvstendig ansvar for de sosiale markedsføringskanalene i virksomheten. 

I virksomheter med begrenset tilstedeværelse i sosiale medier, vil kandidaten kunne bidra til betydelig effektivisering og modernisering av markedsføringen. 

Utdanningen er aktuell for en hvilken som helst type virksomhet – enten den driver med salg av varer og tjenester i det private næringsliv eller offentlig tjenesteyting. 

Det er ingen opptakskrav for å starte på dette kurset. 

Det er ingen eksamen i kurset, men for å motta kursbevis må innsendinger være bestått. 

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.

  • eMarketing - The essential guide to marketing in a digital world, ISBN: 9780639707808
  • Ultimate guide to social media marketing, ISBN: 1599186748