Hva går kurset ut på?
Sosiale medier (SoMe) er et av de viktigste verktøyene i virkemiddelapparatet til moderne markedsførere. I dagens mediehverdag forventes det at markedsføring er digital og at digital markedsføring er sosial. Selv om de fleste bedrifter og organisasjoner i dag erkjenner viktigheten av å beherske sosiale medier, er det fremdeles stor mangel på kunnskaper om hvordan de nye mediene fungerer og ferdigheter til å utnytte dem i markedsføringssammenheng. I dette kurset vil du lære hva SoMe og innholdsmarkedsføring går ut på, og du vil få en grundig innføring i hvordan markedsførere og innholdsprodusenter jobber for å utvikle ulike typer innhold til ulike typer SoMe-plattformer.
Dette får du:
- Introduksjon til noen av de viktigste SoMe-plattformene og opplæring i hvordan de kan brukes i markedsføringssammenheng.
- Grundig innføring i strategisk planlegging og organisering av markedsføring på sosiale medier
- Gjennomgang av reklame på sosiale medier og måling av resultater
- Introduksjon til innholdsmarkedsføring og opplæring i innholdsproduksjon i ulike format
- Praktisk rettet studium med fokus på å kunne praktisere digital markedsføring fra første dag i en bedrift
Videre studiemuligheter etter endt kurs:
Følgende nettkurs hos NKI Nettstudier kan kombineres eller bygges på med Sosiale medier og innholdsmarkedsføring:
- Innføring i digital markedsføringgjør deg kjent med de mest sentrale begrepene og verktøyene som brukes i digital markedsføring, og lærer deg å mestre noen av de viktigste oppgavene en digital markedsfører vil treffe på i sitt arbeid.
- Google - digital markedsføring gir deg inngående kjennskap til hvordan Google kan hjelpe deg med å nå dine digitale markedsføringsmål.
- SoMe - digital markedsføring dekker alt du trenger for å få mest mulig ut av dine markedsaktiviteter på noen av de viktigste SoMe-plattformene.
- Webutvikling - digital markedsføring lærer deg hvordan du raskt og enkelt kan etablere en attraktiv og synlig tilstedeværelse på nettet.