Hvem passer Servicelederskolen for:
Fagskolen passer både for deg som ønsker en stilling som leder, og for deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse.
Å yte god service overfor andre mennesker er noe alle kan bli bedre på som privatpersoner, som kundebehandlere og som ledere. I dagens tjenestesamfunn er kompetanse i serviceledelse et konkurransefortrinn både for arbeidstakere og virksomheter, dette er noe du vil få kunnskap om ved å ta denne fagskolen.
Sentrale temaer:
- Kommunikasjon
- Serviceledelse
- Personalledelse
- Kvalitet og internkontroll
- Økonomi
Dette lærer du i fagskoleutdanningen Servicelederskolen:
Gjennom Servicelederskolen lærer du om lederens rolle og ansvarsområder. Utdanningen gir deg kunnskap om hvordan psykologiske og sosiale faktorer påvirker kommunikasjon mellom medarbeidere og ledere. Du lærer å håndtere skriftlig og muntlig kommunikasjon i forbindelse med planlegging, gjennomføring og oppfølging av møter. Vi ser nærmere på arbeidet med kvalitet og internkontroll. Et grunnleggende kurs i økonomi og regnskapsforståelse inngår som en viktig del av utdanningen.
Utdanningen gir deg kunnskaper og holdninger som gjør deg i stand til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt som leder i en servicebedrift. Studiet gir en praktisk kompetanse som du raskt kan dra nytte av i egen arbeidssituasjon.
Servicelederskolen nettstudium
Du kan starte på utdannelsen når du vil, alt du trenger er PC og internett. Gjennomfør utdannelsen i eget tempo slik at du kan kombinere studier med jobb, familie og annet. Du strukturerer studiet og progresjonen slik det passer inn i din hverdag. Studiestart hver dag, hele året.