For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!


Markedsføring

Kvinne smiler mens hun ser på mobilen i et kontor.
Utdanningsnivå:
Enkeltemner
Finansiering:
Lånekassegodkjent
Oppstart:
Start når du vil
3401 studenter fullførte studiene hos oss i fjor
Studietilgang:
12 måneder
Studiepoeng:
5
Innsendinger:
1 stk
Pris:
kr 9 500,-
Utdanningsnivå:
Enkeltemner
Finansiering:
Lånekassegodkjent
Oppstart:
Start når du vil
Studietilgang:
12 måneder
Studiepoeng:
5
Innsendinger:
1 stk
Pris:
kr 9 500,-
3401 studenter fullførte studiene hos oss i fjor

Markedsføring regnes i dag som en av de viktigste funksjonene i velfungerende virksomheter. Dette emnet tar for seg de mest sentrale modellene og virkemidlene fra markedsføringsfaget, og ser på hvordan disse kan anvendes i en moderne markedssetting.

I dette emnet vil du bli kjent med begrepene rundt kunsten å selge varer, tjenester og ideer. Her vil du bli kjent med sentrale markedsføringskonsepter som kjøpsatferd, markedsundersøkelser, segmentering og posisjonering. Du vil også lære om konkurransemidlene som markedsførere benytter seg av samt hvordan man utarbeider markedsstrategi og markedsplan.

Innholdet er fordelt på fire moduler som løfter vesentlige temaer innen emnet. Du lærer om hva markedsføring er, grunnleggende markedsføringskonsepter, konkurransemidlene og om markedsplanlegging.

Etter å ha fullført dette emnet vil du kunne utarbeide markedsplaner, gjøre markedsanalytiske vurderinger, sette opp markedsplanmodeller og iverksette tiltak for å øke konkurransekraften til din virksomhet.