Emnet hører til utdanningen Advokatsekretær og gir deg 5 studiepoeng.
Grunnleggende juridisk kontoradministrasjon vil gi deg kjennskap til:
- Grunnleggende prinsipper innenfor bransjerelevant etikk som tillitsforhold, fortrolighet, relasjoner til klienter
- Generelle rutiner for dokumenthåndtering og lagring/bevaring av dokumenter
- Korrekt og presis korrespondanse samt god kommunikasjon
- Kontoradministrasjon og dokumenthåndtering hos virksomheter innenfor det juridiske fagfeltet
- Rutiner for intern og ekstern kommunikasjon
- Ulike rollers arbeidsoppgaver ved bransjerelevante aktører og virksomheter
- Arbeidsoppgavene som ligger til ulike stillinger på et advokatkontor
- Hvordan opptre profesjonell og håndtere klienter på en måte som er både rettferdig og respektfull
Som ansatt i juridisk bransje vil du til daglig jobbe med dokumenter som krever presisjon både når de utformes og når de leses. Du vil derfor i løpet av studietiden bli kjent med ulike dokument og hva de benyttes til, som for eksempel rapporter, notater og PM.